Q&A Video

Q & A van Je Eigen Coach.

Inhoud:

1.55min: Er zijn honderden merken en veel soorten creatine in de omloop. Waar moet je op letten bij het kopen van creatine?”

3.34min: Vind je dat we vrouwen en mannen, die een zelfde soort doelstelling hebben, hetzelfde moeten benaderen in aanpak (voeding, training, suppletie etc) voor het behalen van een resultaat (afvallen/aankomen etc)? Bv voeding: zelfde % van de totale kcal inname eiwit/vet/kh nemen? Bv training: zelfde manier van trainen, zelfde aantal herh/sets, zelfde oefeningen etc.?

6.36min: Mensen claimen vaak op internet als je onder onderhoud eet en daarbij duursport doet, dat je dan alleen maar spieren verbrandt en geen vet… Wat is daar nu wel van juist? want als je een tekort van 400kcal qua voeding hanteert en cardio van 300 kcal is 700kcal tekort. En dan wordt het ineens alleen maar spierverlies?

10.07min: Wij zijn nu veel bezig met pre-season training om sterker en fitter te worden. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik mijn conditie zo snel mogelijk omhoog krijgen? Juist door duurloop te doen met bijv. een hartslag van 150 of juist veel interval training te doen?

13.22min: Ik ben zelf twee meter lang, schommel tussen de 106 en 96 kilo (winter/zomer, vetpercentage tussen 16 en 10% maar wil nu gaan leangainen. Wat moeilijk is ipv de gebruikelijke dikke surplus en lekker gainen. Mijn vraag is dan ook: hoe kan ik nog specifieker bereken wat mijn benodigde eiwitten, koolhydraten en vetten zijn zodat ik shredded alsnog in spiermassa kan aankomen ? Ik oefen en probeer me een slag in de rondte maar het zou fantastisch zijn als ik gerichter te werk kan gaan. Ik ben een bezige bij, doe lichamelijk intensief werk en beweeg veel.

16.31min: De benchpress, ideale positie is scapula retracted etc. Echter, moet je dit de gehele oefening bewerkstellingen? In mijn geval is de setup niet het probleem, maar tijdens het uitduwen (paused-benching) ”flared” mijn scapula ook naar buiten en komen men schouders naar voren. Hoe dit te voorkomen of is dit normaal?

20.11min: wat denk jij van de potentiele werkzaamheid van het supplement betaine/tmg/trimethylglycerine?

22.47min: Hoeveel dagen voor mijn comp. raw pl. Moet ik stoppen met creatine om zo licht mogelijk te wegen op game-day?

23.51min: Heeft supplementeren met vit. D nut?

25.19min: Heeft het supplementeren van omega 3 nut?

26.41min: Heeft supplementeren met zma nut?

27.19min: Hey man, hierbij mijn vraag: wat is jouw advies omtrent koolhydraten op trainingsdagen tijdens het cutten? Ik merk dat ik er goed op train als ik ze voor het trainen neem, ik lees vaak dat koolhydraten na het trainen erg nuttig kunnen zijn. Toch verzadigen koolhydraten weer minder dan vet of eiwit en is verzadiging erg belangrijk tijdens het cutten. Thx!

30.21min: Ik hoorde vroeger dat de gluteus maximus de belangrijkste spier was om te trainen, om spiermassa te creëren in je hele lichaam. Personal trainers pretendeerde dat je altijd met de gluteus je workout moest beginnen om het uiterste uit je training te halen. Wat is jou visie hierop? En mijn tweede vraag, hoe belangrijk is de inname van omega 3 en Spirulina in jouw dieet, en waarom?

P.S. Ik heb gemerkt dat ik niet volledig was (understatement) in mijn antwoord op de vraag over suppletie van Spirulina.

Mijn antwoord: Het lijkt erop dat Spirulina, een zoutwateralg, een aantal positieve eigenschappen voor de mens heeft.
Naast het feit dat het een hoogwaardige voedingswaarde heeft blijkt het een sterke antioxidant, bestrijdt het vervetting van de lever en heeft het anti-ontstekingseigenschappen.
Als laatste blijkt het daadwerkelijk bij te dragen aan een vorm van ‘detox’ doordat het de opbouw van arsenicum in het lichaam bestrijdt.

 

2016-11-07T10:43:41+00:00 By |Artikelen|0 Comments

About the Author:

Je Eigen Coach levert objectieve en onderbouwde informatie over voeding, training en lifestyle.